1. Ana Sayfa
  2. Sosyal Medya
  3. Youtube Algoritması

Youtube Algoritması

youtube-algoritmasi-kenankonacoglu

Pazarlamacılarının büyük bir kısmı algoritmaların nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi değil. Ancak her yayın kanalındaki algoritmaların nasıl çalıştığını bilmek son derece önemli. Bunun sebebi, izleyicileri çekmek ve elde tutmak. Bu konuda kartlarını en açık oynayan kanalların başında YouTube geliyor.

YouTube 2016 yılında geniş bir makale yayımlamıştır. Bu makaleye göre içerik üreticileri için keşfedilecek eğitimler başlatılmış. Eğer sizler de YouTube algoritmasının nasıl çalıştığını merak ediyorsanız, doğru adrestesiniz! YouTube’deki varlığınızı güçlendirmek için bu içerik size yardımcı olacaktır. Ne yazık ki iş sadece YouTube’de içerik yüklemekle kalmıyor.

YouTube Algoritması

YouTube, kullanıcılarına 5 yönde farklı videolar sunmaktadır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz: Arama, Trenler, Ana sayfa, Abonelikler ve Önerilen Videolar. Kullanıcılara izlediklerine göre beğenecekleri videolar sunan YouTube’nin bu noktadaki en temel amacı kullanıcıları elinde tutmak. Bunun için YouTube hedef kitlesini takip ediyor. Her kullanıcı için bu işlemi yapmaktadır. Yukarıdaki maddeleri biraz daha ayrıntılı bir şekilde açarak, YouTube algoritmasının nasıl çalıştığını görebilirsiniz:

Algoritma Kriterleri Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Arama: YouTube’nin algoritmasını alaka düzeyi ve anahtar kelimeler etkilemektedir. Arama sırasında kullanıcılara başlıklar sıralanırken, aramalarla ne kadar eşleşeceği dikkate alınmaktadır. Aynı zaman YouTube kullanıcılarının videoları ne kadar izlediklerini de dikkate almaktadır.

Önerilen Videolar ve Ana Sayfa: YouTube, her kullanıcısı için ayrı ayrı önerilenleri sunmaktadır. Bunu yaparken de daha önceki izledikleri videoyu ve süreleri dikkate almaktadır. Son olarak da her bir videonun ne kadar izlendiğini de hesaplamaktadır.

Trendler: Trend sayfası, aslında popüler videoların bulunduğu alanlar olarak tanımlanmaktadır. YouTube, bu bölümde dengeyi amaçlamaktadır. Bu da görüntülenme oranını hesaplamasını gerektiriyor.

Abonelik: Son olarak YouTube, kullanıcıların abone oldukları platformlardaki son videoları görebilme imkânı sunar. Burada da görüntümle hızı simli bir ölçü kullanır. Bu ölçü, video yayımlandıktan sonra ne kadar izlenmiş, ne kadar sürede izlenmiş ve kaç aboneye ulaşmış gibi soruların cevabını arar. Görüntüleme hızınız ne kadar yükse olursa, videolarınızı üst sıralara taşıyabilirsiniz. YouTube bunu hesaplarken aynı zamanda abone sayınızı da göz önünde bulundurmaktadır.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Merhaba, Ben Kenan Konacoğlu (Ama siz bana Kenan da diyebilirsiniz) 1995 yılının esintili bir sonbahar gününde doğmuşum.

Yorum Yap